17 Μαΐου 2007

Γεωστρατηγικά Οφέλη και άλλες Ηλιθιότητες

Καταρχήν θα ήθελα κάποιος ειδικός να βγει και να μας πείσει τι σημαίνει επιτέλους το "επιχείρημα": "ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΟΦΕΛΗ" γιατί θα τρελαθούμε τελείως.
Και επειδή δεν τολμά κανείς ειδικός ή "ειδικός" να μας πει (επειδή το επιχείρημα αυτό είναι απλά ΨΕΥΤΙΚΟ), ας προσπαθήσουμε μόνοι μας να φανταστούμε τι σημαίνει.

Γεωστρατηγικό "όπλο" είναι αυτό που έχω "εγώ" (το κράτος) στην κατοχή μου και έχει τέτοια ισχύ ώστε με την παρουσία του και μόνο, να αποτρέπει τους όποιους κινδύνους ή προθέσεις.

Κρατούμενο 1ο:
Αυτό το "όπλο" δεν είναι δικό μας (και για όσους δεν κατάλαβαν ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ). Ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης ΔΕΝ θα ανήκει στα ελληνικά χέρια (ούτε καν στα ιδιωτικά).

Κρατούμενο 2ο:
Έστω ότι έχουμε έναν τέτοιο αγωγό. Αυτός δεν αποτελεί εκ των πραγμάτων πρόκληση για τους απέναντι; Δεν αποτελεί στόχο επίθεσης από τους άλλους; Και εσύ μπορεί να μου πεις ότι έρχεται εγγυήτρια η Ρωσία (τη Βουλγαρία ξέχασέ την έτσι απλά, ούτε δικός της είναι ο αγωγός). Και ρωτώ εγώ: Γιατί η Ρωσία έχει βάλει πλώρη για να κατασκευάσει άλλους τρεις αγωγούς στα βόρειά μας και όχι ανατολικά μας όπως θέλανε να πιστέψουμε κάποιοι ότι θα κάνει;
Όταν δυστυχώς θα γίνει κάποιο επεισόδιο στην περιοχή μας με φορμή τον αγωγό (και όχι με αιτία) η Ρωσία θα νίψει τας χείρας της και θα μας αφήσει να σφαζόμαστε, για να στείλει τα πετρέλαιά της από τους άλλους αγωγούς. Γιατί να μπλεχτεί σε περιπέτειες και πολέμους με την Τουρκία (η οποία θα έχεις τις πλάτες της Αμερικής, μη το ξεχνάμε αυτό)?

Κρατούμενο 3ο:
Έστω ότι το πιο πιθανό είναι να μη γίνει κάποιο θερμό επεισόδιο. Η Τουρκία φυσικά και δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια. Τι θα κάνει; Μα απλά θα ανοίξει τα Δαρδανέλεια ώστε να μπορούν να περνάνε περισσότερα πλοία (και τόνοι πετρελαίου) από τα δικά της ύδατα. Λεφτά είναι αυτά, δεν πρόκειτε να μας χαριστεί έτσι εύκολα. Ήδη οι Τούρκοι ανακοινώσανε τον προγραμματισμό τους για τα επόμενα χρόνια, όσον αφορά τη διέλευση πλοίων από τα Στενά. Σχεδιάζουν αύξηση της κίνησης τάνκερ σχεδόν 100% από τα χωρικά τους ύδατα (από 80 εκ. τονοι που είναι σήμερα σε 140 σε μερικά χρόνια).

Κρατούμενο 4ο:
Αν διαβάσετε τη συμφωνία που υπογράφηκε πριν από 2 περίπου μήνες στην Αθήνα, θα δείτε να γράφει λίγο εώς πολύ ότι ο αγωγός θα δουλεύει με ανταγωνιστικά κριτήρια, δηλαδή τα τέλη διέλευση του πετρελαίου από των αγωγό θα καθορίζονται από τον ανταγωνισμό!!! Και τι σημαίνει αυτό; Ότι εάν οι Τούρκοι καταστήσουν ασύμφωρο τον αγωγό τότε αυτός μπορεί και να μην έχει πλεον λόγο ύπαρξης, κοινώς θα του βάλουν λουκέτο οι Ρώσοι. Ναι αλλά θα μας μείνει ο ΣΩΛΗΝΑΣ και οι εγκαταστάσεις του σαν κουφάρια, όπως επίσης και οι χιλιάδες εξαπατημένοι που θα κατηφορήσουν προς την Αλεξανδρούπολη για αναζήτηση δουλειάς. Και μετά τί??? Θα έχουμε μια πόλη άθλια, ένα εκρηκτικό μείγμα ανέργων-ξένων-εξαθλιωμένων και... (συμπληρώστε κατά το δοκούν).

ΚΑΙ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ:
Γιατί να αποτελεί Εθνικό Συμφέρον να εξαρτηθούμε ακόμη περισσοτερο από τους άλλους στα ενεργειακά αποθέματα; Ανεξάρτητα εάν είναι Ρώσοι, Αμερικάνοι, Κινέζοι ή ότι άλλο θες. Και μη μου πεις ότι θα έχουμε ενεργειακή σταθερότητα λόγο του αγωγού γιατί αυτο το επιχείρημα καταρρέει από μέρα σε μέρα. Το έργο γίνεται για να εξυπηρετηθούν σε ενέργεια άλλες χώρες. Εμείς απλά θα κάνουμε τον μεσάζοντα. Και ακόμη και αν εκμεταλευόμασταν κάποιο μέρος του πετρελαίου που θα ερχόταν. Να σας θυμίσω τι είχε γίνει πριν από καιρό με Ουκρανία και Λευκορωσία που τους έκλεισε η Μαμά/Φίλη/Αδερφή Ρωσία (τα ίδια λένε και τώρα για μας) τη βάνα και ξέσπασε μεγάλη κρίση στις σχέσεις των χωρών. Η κρίση για όσους δεν ξέρουν εκτονώθηκε με υποχώρηση Ουκρανίας και Λευκορωσίας. Επίσης να θυμίσω ότι και τα δύο αυτά κράτη είναι ΟΡΘΟΔΟΞΑ, αλλά και με κοινή σλαβική καταγωγή όλοι τους και ειδικά η Λευκορωσία ήταν και είναι το δεξί χέρι της Ρωσίας από τις αρχές του '90. Εμείς δηλαδή, απλά και μόνο με την ορθοδοξία θα έχουμε καλύτερη αντιμετώπιση? Να σας θυμίσω ότι από τους αγωγούς εκείνους περνάει πολύ μεγαλύτερη ποσότητα χρημάτων (φυσικό αέριο) από ότι θα περνάει από τον αγωγό της Αλεξανδρούπολης.


Πείτε μου τι από όλα σας κάνει να πιστεύεται ότι ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης αποτελεί εθνικό συμφέρον και εθνική προτεραιότητα. Ας μου εξηγήσει κάποιος με επιχειρήματα και όχι με φαντασιώσεις, ότι έχω άδικο...

Δεν υπάρχουν σχόλια: