5 Απριλίου 2007

Και εμπορικό τραίνο Μπουργκάζ - Αλεξ/πολη

Ορίστε πως μπορεί κάποιος να εντάξει στην προπαγάνδα του τα γενικότερα προαποφασισμένα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πως ένας ευρύτερος σχεδιασμός για τις μεταφορές στην Νοτιοανατολική Ευρώπη μπορεί να παρουσιαστεί ως έργο επακόλουθο της κατασκευής του αγωγού. Θέλουν μήπως να μας πείσουν ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν μπορεί να εφαρμοστεί ανεξάρτητα από τον αγωγός πετρελαίου στην περιοχή μας?
Να διακινδυνεύσω και να πω ότι από εδώ και πέρα κάθε πρόγραμμα που είναι να εφαρμοστεί για την ανάπτυξη του Έβρου και της Θράκης θα γίνεται προσπάθεια να συνδεθεί άμεσα με την κατασκευή του αγωγού, ως "παράπλευρα κέρδη" αυτού? Προσωπικά το θεωρώ ήδη δεδομένο.

Ελλάδα και Βουλγαρία θα καταρτίσουν σχέδιο πολυμερούς συμφωνίας για την ανάπτυξη διεθνούς Δικτύου Αεροπορικών Μεταφορών στη νοτιοανατολική Ευρώπη προς όφελος των ταχύτερων και ευκολότερων μετακινήσεων πολιτών και κατά συνέπεια τόσο του εμπορίου και της οικονομικής ανάπτυξης όσο και της συνεργασίας και της αλληλογνωριμίας των λαών σε όλους τους τομείς.
Για τον σκοπό αυτό, οι αρμόδιοι υπουργοί των δύο χωρών Μιχάλης Λιάπης και Πέταρ Μουταφτσίεφ συμφώνησαν στη Σόφια, να δημιουργηθεί μικτή ομάδα εμπειρογνωμόνων, η οποία θα εκπονήσει το Πλαίσιο Συνεργασίας και το σχέδιο Συμφωνίας για τη συνεργασία των χωρών της ευρύτερης περιοχής στην ανάπτυξη του διεθνούς δικτύου SEAT-NET.
Στις ελληνοβουλγαρικές συνομιλίες τονίστηκε, επίσης, ότι τα επιβατικά τρένα υψηλής ποιότητας, τα οποία ταξιδεύουν τακτικά μεταξύ Σόφιας, Αθήνας και Θεσσαλονίκης τα τελευταία δύο χρόνια, "κάνουν καλή δουλειά" και συνεπώς, η πρωτοβουλία των δύο υπουργείων πέτυχε τον σκοπό της.
Ωστόσο, επισημάνθηκε πως στα σημερινά δεδομένα η πρωτοβουλία κρίνεται ανεπαρκής, ιδιαίτερα μετά την υπογραφή της Διεθνούς συμφωνίας ανάπτυξης σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας και ποιότητας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στη συνάντηση κορυφής των χωρών της περιοχής, που έγινε στη Θεσσαλονίκη, τον περασμένο Μάϊο, με πρωτοβουλία του Ελληνα πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή.
Γι’ αυτό όπως επισημάνθηκε, Έλληνες και Βούλγαροι ειδικοί θα μελετήσουν τα αναγκαία βήματα για την περαιτέρω βελτίωση των επιβατικών μεταφορών μεταξύ των δύο χωρών, όπως απαιτεί η διεθνής συμφωνία.
Επίσης, θα μελετήσουν τι πρέπει να γίνει για την ανάπτυξη εξειδικευμένου δικτύου σιδηροδρομικών μεταφορών, που θα ενώνει τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης, με αυτά του Μπουργκάς και της Βάρνας.
Για να γίνει προκαταρκτική, έστω, εκτίμηση των αποτελεσμάτων της κοινής αυτής πρωτοβουλίας, που αναμένεται να έχει ευεργετική επίδραση στις διμερείς οικονομικές σχέσεις, το ταχύτερο δυνατόν θα αρχίσει να λειτουργεί φορτηγό τρένο-πιλότος, σύμφωνα με όσα συμφώνησαν οι κ. Λιάπης και Μουταφτσίεφ.
Κοινή εκτίμηση των δύο υπουργών είναι ότι οι ελληνοβουλγαρικές σχέσεις τόσο στις μεταφορές όσο σε όλους τους άλλους τομείς βρίσκονται στην κορυφαία φάση ανάπτυξης τους, ενώ οι προοπτικές είναι ακόμα καλύτερες τώρα, που και η Βουλγαρία είναι ισότιμο μέλος της, μεγάλης "ευρωπαϊκής οικογένειας"

Ελεύθερη Θράκη, 5/4/2007


Αλλά την ίδια στιγμή που θέλουμε "πιλοτικές εμπορικές αμαξοστοιχίες" δεν μπορούμε να συντηρήσουμε τις γραμμές στις οποίες θα κινούνται τα τρένα μας.

Κι άλλος εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας του «ΟΣΕ» στην Θράκη

Ανησυχία στη διοίκηση αλλά και στους εργαζομένους του ΟΣΕ έχουν προκαλέσει τα τελευταία, συχνά, κρούσματα εκτροχιασμών συρμών του Οργανισμού.
Μετά τον εκτροχιασμό εμπορικής αμαξοστοιχίας προχθές στα Λιβερά Ξάνθης, χθες ακόμη μια αμαξοστοιχία του ΟΣΕ εκτροχιάστηκε στο σιδηροδρομικό άξονα Κομοτηνής - Αλεξανδρούπολης, μεταξύ των σταθμών Μέστης και Κίρκης.
Η αμαξοστοιχία ήταν εμπορική και δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα με τους επιβαίνοντες υπαλλήλους του ΟΣΕ.
Ωστόσο, η ανησυχία παραμένει, καθώς πρόκειται για το 14ο αντίστοιχο κρούσμα τους τελευταίους επτά μήνες, ενώ στο συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής είναι ο πέμπτος εκτροχιασμός το τελευταίο διάστημα.
Ο υπεύθυνος του τομέα Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ Ντίνος Ρόβλιας, σε δήλωσή του, έκανε λόγο για ανυπαρξία συντήρησης της γραμμής και του τροχαίου υλικού, που προκαλούν, όπως ανέφερε, επιπτώσεις στην αξιοπιστία, την ασφάλεια και την ταχύτητα των μετακινήσεων με τρένο.
Να σημειώσουμε, πάντως, οτι για ελλείψεις στη συντήρηση των γραμμών κάνουν λόγο και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, οι οποίοι μάλιστα αναφέρουν ότι, αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, θα πρέπει αφενός να μειωθούν οι ταχύτητες των συρμών, αφετέρου να υπάρξει μείωση των δρομολογίων, ώστε να μην επιβαρύνονται τόσο οι γραμμές.


Ελεύθερη Θράκη, 5/4/2007

Δεν υπάρχουν σχόλια: