Έντονες αμφισβητήσεις επί των όρων συμφωνίας για τον αγωγό πετρελαίου
Σε άρθρο της εφημερίδας "Η ΓΝΩΜΗ" με τίτλο Έντονες αμφισβητήσεις επί των όρων συμφωνίας για τον αγωγό πετρελαίου, μπορείτε να διαβάσετε για το τί λέχθηκε στη συζήτηση της κοινοβουλετικής επιτροπής κατά την οποία διατυπώθηκαν έντονες αντιδράσεις και αμφισβητήσεις για τους όρους της διακρατικής συμφωνίας για την κατασκευή του αγωγού.
Θα ήθελα να σταθώ σε ένα σημείο των αντιδράσεων.
" Το ιδιοκτησιακό καθεστώς εδάφους και θάλασσας
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης από πλευράς ΠΑΣΟΚ, ο κ. Παπουτσής επέμεινε στην ανάγκη διευκρίνισης και υπογράμμισης, εκ μέρους της κυβέρνησης, της δικής της άποψης σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του εδάφους και της θάλασσας που περιβάλλει τον αγωγό, θεωρώντας ότι οι όροι που χρησιμοποιήθηκαν στο αγγλικό της κείμενο, είναι αμφίσημοι και αφήνουν περιθώρια για την έγερση αμφισβητήσεων σε θέματα εθνικής κυριαρχίας. Όπως αναφέρουν με χθεσινό τους δημοσίευμα «τα Νέα» για το ζήτημα αυτό, κατά τον πρώην επίτροπο της Ελλάδας στην Ε.Ε. για θέματα ενέργειας «διαμορφώνεται ειδικό καθεστώς στον διάδρομο που θα διασχίσει ο αγωγός ανατολικά του Νομού Έβρου και μάλιστα με το δικαίωμα της διεθνούς εταιρείας να μπορεί να το εκχωρήσει σε τρίτους χωρίς να έχει τη σύμφωνη γνώμη της εκάστοτε ελληνικής κυβέρνησης».
«Κάποιοι καλοθελητές εκτός Ελλάδος θεωρούν ότι η συμφωνία παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας εμποδίων στην ελεύθερη και χωρίς όρους επικοινωνία των δύο περιοχών εκατέρωθεν του αγωγού και πως σ’ αυτόν τον χώρο αναγνωρίζεται ειδικό προνομιακό καθεστώς υπέρ της εταιρείας, που μπορεί να ανατεθεί σε τρίτους. Αυτή η ανάγνωση υπάρχει», ανέφερε στη Βουλή ο κος Παπουτσής. «Οι νομικές υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και του ΥΠΕΞ διαβεβαιώνουν ότι δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα. Στην εταιρεία δίνεται η χρήση της γης. Οποιαδήποτε διεθνής εταιρεία έρθει και εγκατασταθεί σε μια περιοχή, αποκτά τη χρήση της γης», απάντησε ο κος Σιούφας."
Το ότι εγείρεται τέτοιο θέμα ΚΑΙ από τους Έλληνες πολιτικούς μου προκαλεί τουλάχιστον ανησυχία. Ένα θέμα που τολμούσαμε να το συζητήσουμε μόνο κατ' ιδίαν και με το "φόβο" να θεωρηθούμε γραφικοί, τώρα πλέον τίθεται σε ευθεία αμφισβήτηση σε κορυφαίο πολιτικό επίπεδο. Όσοι λοιπόν εφησύχαν/καθησυχάστηκαν από τους άρχοντές μας, καιρός να αφυπνηστούν και να πάψουν να αναπαράγουν την γελοία προπαγάνδα περί εθνικής ασφάλειας και κυριαρχίας επί του αγωγού. Είναι δυνατόν ιδιωτική εταιρία με επένδυση 1 δις να επιτρέψει την χωρίς έλεγχο δραστηριότητα τρίτων πάνω από τις εγκαταστάσεις της; Ακόμη και αν είναι ο αγωγός τοποθετημένος σε βάθος 3 μέτρων κάτω από την επιφάνεια, δεν μπορεί να αφήσει τον καθένα να δραστηριοποιηθεί -έστω και ήπια- πάνω/μέσα στην ιδιοκτησία της. Μην τρέφουμε λοιπόν αυταπάτες για δήθεν χρυσές ευκαιρίες γι' αυτούς που έχουν ένα κομματάκι γης από σημεία που θα περάσει ο αγωγός. Και μην περιμένεις φίλε αγρότη ότι η αποζημίωση θα είναι στα ύψη που ονειρεύεσαι... Σε ένα έργο που θέλουν να το κατασκευάσουν σε "χρόνο ρεκόρ", δεν θα υπολογίσουν τις ανησυχίες και τις απαιτήσεις σου σε χρήμα/αντάλλαγμα για την παραχώρηση της γης. Ο ειδικός νόμος ο οποίος θα ψηφιστεί για τον αγωγό, θα πάρει για άλλη μια φορά την ονομασία "νόμος εξπρές" και αυτό για ευνόητους λόγους. Ρώτα τους Αθηναίους τι έγινε για την Ολυμπιάδα (άλλος εθνικός σκοπός αυτός!!!) και ψιλιάσου τι θα πρέπει να περιμένεις για τη δική σου γειτονιά.
Καλή χώνεψη...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου