Δύο ακόμη προσαράξεις
Στη συνέχεια, ειδοποιήθηκε το Λιμεναρχείο του Λαυρίου, το οποίο ξεκίνησε επιχείρηση διάσωσης στέλνοντας στην περιοχή του ναυγίου ένα πλωτό περιπολικό του Λιμενικού, αλλά και ένα ελικόπτερο τύπου Super Puma. Ετσι, οι 11 επιβάτες της θαλαμηγού παρελήφθησαν σώοι και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας του Λαυρίου για προληπτικούς λόγους.
Την ίδια μέρα, προσάραξε σε αβαθή στο Σούνιου το, παναμέζικης σημαίας, επιβατηγό «Ali Riza Deniz», το οποίο έπλεε με πέντε επιβαίνοντες και κενό φορτίου από την Πάτρα, με κατεύθυνση την Κωνσταντινούπολη.
Στον χώρο της προσάραξης, όπου μέχρι στιγμής δεν έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση, κατέπλευσε αμέσως περιπολικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος, για τυχόν παροχή βοήθειας στους πέντε σώους επιβάτες, αλλά και για να επιτηρήσει την περιοχή.
Παράλληλα, από τη λιμενική αρχή του Λαυρίου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου, έως ότου επιθεωρηθεί από τον νηογνώμονα, που παρακολουθεί το επιβατηγό, και προσκομίσει το πιστοποιητικό διατήρησης της κλάσης του.
Αφελής ερώτηση: Γιατί τους φίλους Αθηναίους τους έπιασε ένα τρέμουλο και μια ανησυχία για την μόλυνση στη Σαντορίνη (μιλάμε για 1 [ένα] καράβι με 450 τόνους ελαίων) αλλά σιωπή και αδιαφορία στις φωνές από Αλεξανδρούπολη - και όχι μόνο - για τον κίνδυνο από τα δεξαμενόπλοια που θα έρχονται στο Αιγαίο? Σαν πολύ μακρυά δεν πέφτει η Θράκη γι'αυτούς? Μήπως επειδή η Σαντορίνη είναι αγαπητός τουριστικός προορισμός ενώ η Αλεξανδρούπολη εξωτικός και μη προσιτός τουριστικός (;) προορισμός (θα κατεβεί το ξανθό γένος των ρώσων τουριστών, μην ανησυχείς). Εκτός αν μας προορίζουν για extreme τουρισμό (επισκέψεις σε διυλιστήρια, ξεναγήσεις σε αγωγούς και βιομηχανικές περιοχές, καταδύσεις για ανεύρεση των τελευταίων και πιο ανθεκτικών ψαριών του Θρακικού Πελάγους, λουτροθεραπείες με πετρέλαιο και άλλα τέτοια "εξωτικά").
Πάρε και ένα κειμενάκι για τη χώνεψη:
ΗΜΕΡΗΣΙΑ 13/3/2007 8:26:33 πμ
Της Αγγελικής Καλλή
Ο επίτροπος Μπαρό αρμόδιος για τις μεταφορές «χαστουκίζει» Ελλάδα, Μάλτα και Κύπρο για την ασφάλεια των πλοίων. Κάτω από αυτό τον τίτλο η βρετανική ναυτιλιακή εφημερίδα Lloyds List φιλοξενεί, στο χθεσινό της πρωτοσέλιδο θέμα, δηλώσεις του Γάλλου επιτρόπου. Ο κ. Ζακ Μπαρό καυτηριάζει την άρνηση των τριών κρατών να ψηφίσουν υπέρ μίας νέας δέσμης μέτρων που προωθεί η Κομισιόν για την ασφάλεια των θαλασσίων μεταφορών και την προστασία των θαλασσών από περιβαλλοντικές καταστροφές αντίστοιχες με εκείνες που προκλήθηκαν από τα τάνκερ «Εrika» και «Ρrestige».
Η Ελλάδα έχει αρνηθεί, επίσης, με το γνωστό «βέτο» του υπουργού Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη, να ψηφίσει υπέρ των μέτρων που αφορούσαν την ποινική και αστική ευθύνη των πλοιοκτητών όταν τα πλοία τους προκαλούν ρυπάνσεις, ενώ τελευταία ο γενικός γραμματέας του ΥΕΝ, Γιάννης Τζωάννος, είχε ζητήσει με επιστολή του από τους Έλληνες ευρωβουλευτές να καταψηφίσουν κανονισμό για την επίσπευση της απόσυρσης ευρωπαϊκών τάνκερ με μονά τοιχώματα από λιμάνια εκτός της Ε.Ε.
Ο επίτροπος, αρμόδιος για τις μεταφορές, με δηλώσεις του στο γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων, εγκαλεί τα τρία ευρωπαϊκά κράτη, ανάμεσά τους και την Ελλάδα, ότι «τουλάχιστον αρνούνται» να αποδεχθούν τις επτά νέες οδηγίες που προωθεί η Ε.Ε. Ο κ. Μπαρό αποδίδει τη στάση τους στο μέγεθος της ναυτιλιακής τους βιομηχανίας. Ο ίδιος, μάλιστα, στις δηλώσεις του συμπεριέλαβε και μία προειδοποίηση προς ορισμένα κράτη-σημαίες, που δεν κατονόμασε, ότι «κρύβουν πλοία μέτριας ποιότητας» και «πρέπει να βάλουν στο σπίτι τους μία τάξη».
Μέτωπο
Ο κ. Μπαρό σημείωσε ότι, παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προωθήσει το τρίτο πακέτο μέτρων για τα τάνκερ και δεν θα περιμένει απλώς να συμβεί μία καταστροφή αντίστοιχη με εκείνη που προκλήθηκε από τα πλοία «Εrika» και «Ρrestige». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι και οι υπόλοιποι επίτροποι λυπούνται για τη στάση των συγκεκριμένων κρατών-μελών, η οποία βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση και προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Πάντως, ο κ. Μπαρό βρίσκεται από τη μέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του σε συνεχή «κόντρα» με τους εφοπλιστικούς φορείς. Με την Ελλάδα ένα μεγάλο ανοικτό μέτωπο παραμένει και η πρόθεση της Κομισιόν όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να εκπροσωπούνται κάτω από τη δική της «ομπρέλα» στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.
Οι 7 νέες οδηγίες για τη Ναυτιλία
1: Αστική ευθύνη και τις χρηματοοικονομικές εγγυήσεις των πλοιοκτητών.
2: Τήρηση των υποχρεώσεων των κρατών-μελών.
3: Λειτουργία των οργανισμών επιθεώρησης.
4: Ελεγχος των πλοίων από τα κράτη-λιμένες.
5: Παρακολούθηση της κυκλοφορίας των πλοίων.
6: Διερεύνηση των ατυχημάτων στη θάλασσα.
7: Ευθύνη των μεταφορέων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου