16 Απριλίου 2007

«Μαυρίζει» κάθε μέρα η θάλασσα

Σαν παχύρρευστη «μαστίχα», αναβλύζει αργά αλλά σταθερά το πετρέλαιο του «Sea Diamond» στον κόλπο της Καλντέρας, προκαλώντας τον πανικό στους κατοίκους αλλά ιδιαίτερα στους ξενοδόχους, που βλέπουν ότι αν και έχουν περάσει 11 μέρες από το ναυτικό ατύχημα η καταγάλανη θάλασσα του νησιού τους αντί να καθαρίζει «μαυρίζει» συνεχώς.

Αν και η πλοικτήτρια εταιρεία έχει καταθέσει ήδη στο ΥΕΝ αίτηση για σχέδιο απάντλησης των 400 περίπου τόνων πετρελαίου που βρίσκεται στις δεξαμενές του κρουαζεροπλοίου καμιά μέχρι στιγμής επιχείρηση δεν έχει πραγματοποιηθεί για την εκκένωση των δεξαμενών.

Ενδέκατη μέρα και τα ειδικά ιδιωτικά απορρυπαντικά σκάφη «έτρεχαν» και χθες πάνω-κάτω στη λιμενολεκάνη της Καλντέρας μαζεύοντας με τα ειδικά υλικά που διαθέτουν (Skimmer, Power Pack) κάθε μαύρο κομμάτι που λόγω του καιρού κατευθυνόταν μια προς το ανοιχτό πέλαγος και μια προς τις βραχώδεις ακτές του όρμου του νησιού.

Παράλληλα με τα ιδιωτικά, «δουλειά» είχαν πιάσει και τα απορρυπαντικά σκάφη της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Λιμενικού, που όμως σε αυτή τη ρύπανση έχουν τον δεύτερο λόγο, αφού, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, ο ρυπαίνων πληρώνει. [1]

Η επιχείρηση απορρύπανσης της θάλασσας αλλά και των ακτών της Σαντορίνης βαραίνει εξ ολοκλήρου την ασφαλιστική εταιρεία της πλοιοκτήτριας που για τη Luis Hellenic Cruises είναι το Ρ&Ι Club του Λονδίνου.

Πάντως αν και όλος ο απορρυπαντικός στόλος-ιδιωτικός και κρατικός- βρίσκονται «επί ποδός πολέμου», εκφράζονται φόβοι ότι όταν αρχίσει, κάτω από ειδικές συνθήκες (υψηλές θερμοκρασίες, υποθαλάσσια ρεύματα και μικρές σεισμικές δονήσεις) να απελευθερώνεται μέσα από τις δεξαμενές του κρουαζεροπλοίου το πηχτό μαζούτ, τότε οι προσπάθειες περισυλλογής θα είναι ακατόρθωτες ώς και μάταιες. [2]

Επίσης εκτός της λιμενολεκάνης της Καλντέρας πρόβλημα ρύπανσης αντιμετωπίζουν και οι βραχώδεις ακτές, όπου το μαύρο μαζούτ, τα λιπαντέλαια και τα σεντινόνερα έχουν αρχίσει, παρά τη συνεχή περισυλλογή τους, να «κολλάνε» και να θέλουν είτε «ράντισμα» με καυτό νερό είτε μάζεμα με τα χέρια, κάτι όμως που απαιτεί ειδικές ομάδες, τόσο από την ιδιωτική εταιρεία όσο από το Λιμενικό και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. [3]

Η πλοικτήτρια εταιρεία, η οποία όμως έχει ήδη στείλει στη Σαντορίνη εξειδικευμένο υπάλληλο της ασφαλιστικής εταιρείας West of England, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζει ποια τεχνική απάντλησης είναι η καταλληλότερη και η πιο εφικτή, ενώ λαμβάνει σοβαρά υπόψιν του το μεγάλο βάθος αλλά και τη σημερινή θέση του κρουαζεροπλοίου.

Πάντως θα πρέπει να επισημανθεί ότι το «μαζούτ» όταν έλθει στην επιφάνεια της θάλασσας μειώνει την ανανέωση του οξυγόνου, παρεμβάλλεται στις ακτίνες του ήλιου επιβραδύνοντας έτσι τη χλωροφυλλική σύνθεση και γενικά έχει σαν επακόλουθο την αύξηση της θερμοκρασίας και ευνοεί την ανάπτυξη μικροοργανισμών που καταναλώνουν οξυγόνο.


Θ.Λ.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/04/2007


[1]: Εσύ δηλαδή αναβαθμισμένε Εβρίτη πως το καταλαβαίνεις αυτό; Το Παναμέζικο π.χ. δεξαμενόπλοιο που θα προσαράξει ή βυθιστεί στα ανοιχτά, θα ζητήσει απορρυπαντικά σκάφη από τον Παναμά να σπεύσουν επιτόπου; Και μη μου πεις ότι τα περισσότερα θα είναι ελληνικά γιατί "ελληνικό" ήταν και το Prestige και οι πλοιοκτήτρια εταιρία έκανε την πάπια όταν συνέβει το ατύχημα στα ανοιχτά της Λα Κορούνια (παραθαλάσσια πόλη είναι και όχι μόνο ποδοσφαιρική ομάδα). Το φίδι από την τρύπα ή καλύτερα το πετρέλαιο από τη θάλασσα το βγάλανε οι Ισπανοί με τα ίδια τους τα χέρια. Εσύ (Ναι εσύ, μην κάνεις πως δεν κατάλαβες) και Εγώ θα τρέχουμε να μαζέψουμε τις πετρελαιοκηλίδες που θα σκάνε στις παραλίες της Αλεξανδρούπολης. Και πρόσεξε, δεν μιλάμε για 400 τόνους. Ζωή να 'χουμε και θα βαρεθούμε να μαζεύουμε να μαζεύουμε και να μαζεύουμε...

[2]: "...οι προσπάθειες περισυλλογής θα είναι ακατόρθωτες ώς και μάταιες."
Το έπιασες το υπονοούμενο, έτσι δεν είναι; Ένα υπονοούμενο ΝΑ με το συμπάθειο δηλαδή.
Θέλεις και εξήγηση;
Πάρτην λοιπόν: φιλαράκο, κοινώς ό,τι και αν ακούς για περιβαλλοντική προστασία και άλλα κουραφέξαλα είναι για ηλίθιους. Θες να είσαι από τους ηλίθιους? Αν όχι, πάψε να πιπιλίζεις την καραμέλα των πολιτικών μας (από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο) για όλες τις δήθεν εγγυήσεις. Να σου θυμίσω ότι το Sea Diamond έπλεε με καλοκαιρία και με καπετάνιο που γνώριζε το μέρος. Τι περιμένεις εσύ να γίνεται στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης όταν το κάθε πλοίο που θα προσεγγίζει τον αγωγό θα πρέπει να φορτώσει πάση θυσία και να φύγει το συντομότερο δυνατόν από εδώ; Θα υπολογίζει νομίζεις τον καιρό; Γελάστηκες φιλαράκο.
Λεπτομέρεια: Η επέκταση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης (θα έχεις ακούσει κάτι) δεν θα γίνει για να υποδέχεται δεξαμενόπλοια 300.000 τόνων αλλά εμπορικά πλοία. Είπες κάτι; (γιατί ακούω νεκρική σιγή)
Τι θα γίνεται όταν θα έχει κακό καιρό; Ρωτάς; Ε ρε, ένα Prestige που σου χρειάζεται...

[3]: "...κάτι όμως που απαιτεί ειδικές ομάδες, τόσο από την ιδιωτική εταιρεία όσο από το Λιμενικό και την Τοπική Αυτοδιοίκηση."
Είπες κάτι για ανταποδωτικά οφέλη από τη λειτουργία του αγωγού; Που νομίζεις ότι θα πάνε αυτά; Ακόμη και αν έρθει ένα μέρος στον αναβαθμισμένο τόπο σου σαϊνι μου, μάντεψε για πού προορίζεται. Τι είπες; Η κοινοπραξία θα πληρώσει; ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΤΟ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ;;;!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Όλοι οι προεξάρχοντες αυτού του τόπου,Δήμαρχος ,Νομάρχης αντιπολίτευση, τι κάνουν, που βρίσκονται;
Που είναι οι σοβαρές λύσεις που έχουν να προτείνουν για το περιβάλλον;
που είναι μία σοβαρή μελέτη για τη προστασία του περιβάλλοντος;
Το Δέλτα κινδυνεύει να χάσει την τεράστια οικολογική του αξία και όλοι αυτοί που μας κυνηγάνε να τους ψηφίσουμε σιωπούν στο βωμό του "κέρδους".
Ποιο κέρδος αλήθεια για το τόπο μας;Το κέρδος της καταστροφής του μάλλον.Γιατί όταν θα καταλάβουν ότι οι μόνοι ευνοημένοι θα είναι οι Ρώσοι και οι εφοπλιστές τότε πλέον θα είναι αργά.

Ο kortomalteze είπε...

Φαντασιώσεις...
Μόνο και στην ιδέα ναυαγίου στην περιοχή μας και τους "ζητωκραυγάζω δυνατά : ζήτω ο αγωγός" να πάρουν από ένα φτυάρι στα χέρια, σακούλες απορριμάτων και τον λοιπό εξοπλισμό και να καθαρίζουν τις ακτές, φτιάχνομαι.
Φανταστήτε βουλευτή της επιλογής σας, η τον αγαπημένο μας δήμαρχο με φτυάρι. Μ' αρέσει... να μην ξεχάσω τα γάντια μιας χρήσης στον νομάρχη μας...μη λερωθεί κιόλας...
Καταλήγω στο συμπέρασμα ότι όλοι αυτοί έχουν κάποια κοινά με το μαζούτ :
1.είναι όλοι τους "αργοί".
2.μυρίζουν "άσχημα".
3.μετά από επεξεργασία τους χρησιμεύουν μόνο για λίπανση ώστε να βγαίνουν κάποιοι "ανώτεροι" στην εξουσία και να κινούνται.
4.έχουν ημερομηνία λήξης, αφού με την κυκλοφορία καλύτερου προϊόντος λίπανσης στην αγορά, δεν τους δίνει κανείς σημασία.
5.κοστίζουν πολύ
6.έχουν μικρή απόδοση
7.δεν είναι φιλικοί ως προς το περιβάλλον.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όλοι οι προεξάρχοντες αυτού του τόπου,Δήμαρχος ,Νομάρχης αντιπολίτευση, τι κάνουν, που βρίσκονται;
Που είναι οι σοβαρές λύσεις που έχουν να προτείνουν για το περιβάλλον;
που είναι μία σοβαρή μελέτη για τη προστασία του περιβάλλοντος;
Το Δέλτα κινδυνεύει να χάσει την τεράστια οικολογική του αξία και όλοι αυτοί που μας κυνηγάνε να τους ψηφίσουμε σιωπούν στο βωμό του "κέρδους".
Ποιο κέρδος αλήθεια για το τόπο μας;Το κέρδος της καταστροφής του μάλλον.Γιατί όταν θα καταλάβουν ότι οι μόνοι ευνοημένοι θα είναι οι Ρώσοι και οι εφοπλιστές τότε πλέον θα είναι αργά.

Ανώνυμος είπε...

Φαντασιώσεις...
Μόνο και στην ιδέα ναυαγίου στην περιοχή μας και τους "ζητωκραυγάζω δυνατά : ζήτω ο αγωγός" να πάρουν από ένα φτυάρι στα χέρια, σακούλες απορριμάτων και τον λοιπό εξοπλισμό και να καθαρίζουν τις ακτές, φτιάχνομαι.
Φανταστήτε βουλευτή της επιλογής σας, η τον αγαπημένο μας δήμαρχο με φτυάρι. Μ' αρέσει... να μην ξεχάσω τα γάντια μιας χρήσης στον νομάρχη μας...μη λερωθεί κιόλας...
Καταλήγω στο συμπέρασμα ότι όλοι αυτοί έχουν κάποια κοινά με το μαζούτ :
1.είναι όλοι τους "αργοί".
2.μυρίζουν "άσχημα".
3.μετά από επεξεργασία τους χρησιμεύουν μόνο για λίπανση ώστε να βγαίνουν κάποιοι "ανώτεροι" στην εξουσία και να κινούνται.
4.έχουν ημερομηνία λήξης, αφού με την κυκλοφορία καλύτερου προϊόντος λίπανσης στην αγορά, δεν τους δίνει κανείς σημασία.
5.κοστίζουν πολύ
6.έχουν μικρή απόδοση
7.δεν είναι φιλικοί ως προς το περιβάλλον.