14 Μαρτίου 2007

Ενημέρωση και εξηγήσεις …κατόπιν εορτής (06/03/2007)

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα έρθρο της εφημερίδας "ΓΝΩΜΗ" της Αλεξανδρούπολης με συνέντευξη του Δημάρχου της πόλης. Ένα άρθρο και μία επιχειρηματολογία, περί του αγωγού, που σύντομα θα έχουν ιστορική αξία.



Στον Έβρο πρόκειται να μεταβεί όλη η εμπλεκόμενη πολιτική ηγεσία του έργου κατασκευής τους αγωγού Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη αμέσως μετά την υπογραφή της πολιτικής συμφωνίας που πιθανότατα θα γίνει στα μέσα Μαρτίου στην Αθήνα, προκειμένου να δώσει απαντήσεις στα καίρια και ανησυχητικά ερωτήματα που το τελευταίο διάστημα προβληματίζουν άπαντες στην περιοχή.
Την παραπάνω διαβεβαίωση έλαβε ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Γιώργος Αλεξανδρής από τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Δημήτριο Σιούφα με τον οποίο συναντήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Αλεξανδρής μετέφερε στον υπουργό τους προβληματισμούς της τοπικής κοινωνίας για το έργο καθώς και τα πιθανά σενάρια διαπληκτισμών με όμορους νομούς, για την κατανομή των αντισταθμιστικών τελών και ζήτησε από τον κ. Σιούφα όταν θα έρθει στην Αλεξανδρούπολη για ενημέρωση να φέρει μαζί του δεσμευτικές και ξεκάθαρες τοποθετήσεις πάνω στα ζητήματα που προκύπτουν.
Ο κ. Αλεξανδρής μίλησε στη «Γ» παραθέτοντας το περιεχόμενο της συνομιλίας του με τον κ. Σιούφα καθώς και τις ανησυχίες του για τις εξελίξεις που πρόκειται να διαδραματιστούν στην περιοχή μετά την υπογραφή της πολιτικής συμφωνίας.

Κύριε Αλεξανδρή ποιο ήταν το περιεχόμενο της συνομιλίας σας με τον κ. Σιούφα;
Με τον υπουργό κουβεντιάσαμε το πολιτικό μέρος της συμφωνίας για τον αγωγό πετρελαίου και την αγωνία του να υπογραφεί. Στην ερώτησή μου για ενημέρωση της κοινής γνώμης και των φορέων από την πολιτική ηγεσία μου ανακοίνωσε ότι αυτό θα γίνει αμέσως μετά την υπογραφή της πολιτικής συμφωνίας και την οριστικοποίησή της. Προγραμματίζουν να έρθει όλη η πολιτική ηγεσία στην Αλεξανδρούπολη για να ενημερώσουν τους φορείς και την κοινή γνώμη και να απαντήσουνε στα ερωτήματα που έχουμε όλοι μας.
(σχετική σημείωση:..."η ενημέρωση...
θα γίνει αμέσως μετά την υπογραφή της πολιτικής συμφωνίας και την οριστικοποίησή της". Γιατί μετά την οριστικοποίηση; Αγωνιούν να υπογραφεί η συμφωνία πριν αντιδράσουν οι πολίτες; Μήπως μας προετοιμάζουν να αντιμετωπίσουμε προτετελεσμένα γεγονότα;)

Λάβατε από τον Υπουργό Ανάπτυξης δέσμευση για υπογραφή της πολιτικής συμφωνίας σε συγκεκριμένη ημερομηνία;
Το τελικό σύμφωνο της πολιτικής συμφωνίας ήταν να υπογραφεί στις 6 Μαρτίου αλλά μετατέθηκε πιθανώς για τις 15 Μαρτίου χωρίς να είναι σίγουρο.

Σας ενημέρωσε ο Υπουργός για λεπτομέρειες του έργου;
Για τα κατασκευαστικά δεν συζητήσαμε, γιατί δεν γνώριζε ούτε ο υπουργός πως θα γίνει και ποια τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου. Πάντως με διαβεβαίωσε ότι μέχρις στιγμής δεν αλλάζει τίποτα πάνω σε αυτά που ξέρουμε, βάσει της μελέτης που προϋπάρχει. Ο αγωγός θα κατεβαίνει ανατολικά της πόλης και θα μπαίνει περίπου 6 μίλια εντός των υδάτων.
(σ.σ. Μήπως αντιφάσκει ο κ.δήμαρχος; Δεν γνωρίζει ούτε ο υπουργός πως θα γίνει το έργο αλλά προϋπάρχει μελέτη για το που θα καταλήξει ο αγωγός και στα πόσα μίλια θα καταλήγει;Τι έκπληξη θα κρύβει η τελική μελέτη όταν θα εκπονηθεί;)

Για τα αντισταθμιστικά οφέλη συζητήσατε;
Συζητήσαμε και με διαβεβαίωσε ότι τα ανταποδοτικά θα δοθούν στην Αλεξανδρούπολη και στον Έβρο. Πάνω σε αυτό πρέπει να κουβεντιάσουμε με όλους τους εμπλεκόμενους γιατί μέχρι πρότινος υπήρξε μια ευφορία για τον αγωγό. Τώρα όμως όλοι αρχίζουμε να προβληματιζόμαστε και να λέμε ότι η Αλεξανδρούπολη θα είναι μια πετρελαιούπολη τριτοκοσμικού χαρακτήρα ή θα είναι ένας πόλος ανάπτυξης και θα αναδειχθεί πράγματι πολεοδομικά με το γεγονός του αγωγού που θα έχει και πολλαπλές άλλες χρήσεις;
(σ.σ. Από διαβεβαιώσεις έχει χορτάσει ο τόπος. Αν το μόνο που ενδιαφέρει τον δήμαρχο είναι τα ανταποδωτικά οφέλη, μάλλον θα προσγειωθεί ανώμαλα όταν (με το κακό) έρθει εκείνη η ώρα. Επίσης μιλάει για προβληματισμό (πολύ όψιμος ο προβληματισμός του) )

Στο θέμα του χρυσού είστε κάθετα αντίθετοι. Δεν ισχύει όμως το ίδιο με τον αγωγό.
Στο χρυσό είμαστε κάθετα αντίθετοι γιατί δεν έχει παράλληλες δραστηριότητες. Οι χρυσοθήρες θα έρθουν για μερικά χρόνια θα πάρουν το μετάλλευμα και θα μας αφήσουν προίκα ο κυάνιο που θα παραμένει εκεί καθώς δεν διασπάται και δεν καταστρέφεται.
Όμως με τον αγωγό είναι διαφορετικά τα δεδομένα. Και σ’ αυτή την περίπτωση έχουμε αρνητικά και αυτά θα τα υποστεί η Αλεξανδρούπολη. Βεβαίως εγώ ως δήμαρχος δηλώνω ότι θέλω όλα τα ανταποδοτικά για την Αλεξανδρούπολη και τον Έβρο, γι’ αυτό στην κοινή συντονιστική που έχουμε συμμετέχει και η ΤΕΔΚ δηλαδή όλοι οι δήμοι, αλλά δεν μπορώ να διανοηθώ και να ανοίξω το παιχνίδι με άλλους νομούς, γιατί πολύ απλά τα ανταποδοτικά θα είναι περίπου 35 εκατ. ευρώ ετησίως. Εμείς ως δήμος Αλεξανδρούπολης, έχουμε πρόγραμμα 44 εκατ. ευρώ. Επομένως ακόμη και όλα τα χρήματα να έρθουν στην Αλεξανδρούπολη δεν θα είναι πολλά όταν ο προϋπολογισμός του δήμου ξεπερνά τα 35 εκατ. Επομένως αυτά τα χρήματα πρέπει να δοθούν στον Έβρο.
(σ.σ. 1ον: Παράλληλες δραστηριότητες των χρυσωρυχείων μήπως εννοούνται τα ανταποδωτικά οφέλη; Μα η εταιρία των "χρυσοθύρων' έχει κατακλήσει τα τοπικά μέσα ενημέρωσης με διαφημήσεις όπου υπόσχονται (το λιγότερο) τον ουρανό με τ' άστρα. Άρα με αυτή τη λογική θα έπρεπε να πούμε ΝΑΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΧΡΥΣΩΡΥΧΕΙΑ!!!. Το ότι παραδέχεται ότι τα χρήματα που θα δοθούν δεν θα είναι αρκετά μήπως σημαίνει ότι τελικά το έργο είναι ζημιογώνο, βλέποντάς το μόνο με οικονομικούς/λογιστικούς όρους; Να μην αναλύσουμε δηλαδή τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές διαστάσεις γιατί θα ζαλιστεί ο Δήμαρχός μας)

Λέτε δηλαδή ότι τα χρήματα από τα αντισταθμιστικά είναι λίγα.
Έτσι είναι. Είναι καλό πόσο αλλά δεν είναι το πόσο εκείνο που θα μας τρελάνει, γι αυτό και το δεύτερο που βάζω και θα το θέτω συνέχεια από δω και πέρα, είναι ότι για αυτά τα 35 εκατ. δεν έχουμε εμπιστοσύνη στην πολιτεία, καθώς αρχίζει να γίνεται το κεντρικό κράτος αναξιόπιστο.
(σ.σ. Αυτή η παραδοχή θα γίνει μήπως το κεντρικό σύνθημα στην επιχειρηματολογία του, όταν θα κλιθεί να απαντήσει για το ποιός θα είναι αυτός που θα εγγυηθεί την ασφάλεια της λειτουργίας των αγκαταστάσεων και των περιβαλλοντικών όρων του σχεδίου; Εξέφρασε αυτόν τον προβληματισμό ενώπιον του Υπουργού Ανάπτυξης κατά τη συνάντησή τους στην Αθήνα;)

Τους περιβαλλοντικούς προβληματισμούς τους συζητήσατε με τον υπουργό;
Βεβαίως τους συζήτησα. Όμως, η αγωνία του υπουργού αυτή τη στιγμή είναι να πετύχει την πολιτική συμφωνία. Τα υπόλοιπα θα συζητηθούν μετά. Μου είπε μάλιστα χαρακτηριστικά: «Δήμαρχε υπάρχει καμία κυβέρνηση που θα αποποιηθεί τα περιβαλλοντικά διεθνή στάνταρ για τον αγωγό; Δεν υπάρχει καμία».
(σ.σ. Και πάλι συμμερίζεται την αγωνία του υπουργού αλλά αδιαφορεί για την αγωνία των πολιτών οι οποίοι τον εξέλεξαν πρόσφατα ως αντιπρόσωπό τους;)

Γνωρίζετε πότε ακριβώς θα μεταβεί στον Έβρο η πολιτική ηγεσία;
Δεν βάλαμε χρονικό προσδιορισμό, αλλά αμέσως μετά την υπογραφή της πολιτικής συμφωνίας. Όμως εμείς βλέπουμε το έργο με σκεπτικισμό και δεν θέλουμε να έρθει η κυβέρνηση να πανηγυρίσει για το μέγα επίτευγμα. Θέλουμε να μας πουν τεχνικά χαρακτηριστικά, να δεσμευτούν για τα ανταποδοτικά και για όλα όσα μας προβληματίζουν, γιατί πλέον μπαίνουν όλα στα τραπέζι από δω και πέρα. Θέλουμε να δεσμευτούν για τα ανταποδοτικά γιατί αλλιώς θα αρχίσουμε να μαλώνουμε με όμορους νομούς.
(σ.σ. Δεν θέλουμε η κυβέρνηση να πανηγυρήζει για το μέγα επίτευγμα(!!!) τη στιγμή που σχεδόν πανηγυρίζουμε εμείς γι' αυτό;

"Θέλουμε να μας πουν τεχνικά χαρακτηριστικά
": Μα πριν είπατε κ. Δήμαρχε ότι... " Για τα κατασκευαστικά δεν συζητήσαμε, γιατί δεν γνώριζε ούτε ο υπουργός πως θα γίνει και ποια τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου.". Γνωρίζει ή δεν γνωρίζει ο κ. υπουργός κάτι;)


Συντάκτης: Χαριτίνη Λέτσα

Δεν υπάρχουν σχόλια: