28 Μαρτίου 2007

Χωρίς Διϋλιστήριο είναι Δώρο-άδωρο

Αμφέβαλλε κανείς ότι θα γίνει διϋλιστήριο όταν ανακοινώθηκε η κατασκευή του αγωγού; Όσο η υπογραφή ήταν σε εκρεμμότητα όλοι κάνανε τους Κινέζους και ορκιζότανε ότι δεν θα γίνει κάτι τέτοιο. Τώρα που η κατασκευή του αγωγού θεωρείται δεδομένη (από αυτούς) αρχίζουν να εγκαταλείπουν τα παραμύθια και αποκαλύπτουν τις "βρώμικες" προθέσεις που κρυβόταν πίσω από όλα τα ψέματά τους.

Είναι σωστή η εντύπωση που έχουμε ή κάνουμε λάθος;
Το ενδιαφέρον των Εβριτών για τον Αγωγό Πετρελαίου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης παραμένει ενεργό, ή μήπως έχει ήδη εξατμισθεί;
Μετά την πρώτη φούρια των ημερών της υπογραφής της τριμερούς διακρατικής συμφωνίας Ελλάδος - Βουλγαρίας - Ρωσίας και τον κατακλυσμό δημοσιευμάτων σε όλα τα έντυπα, τοπικά και Αθηναϊκά, θαρρείς και ξαφνικά στέρεψε το θέμα.
Ή μάλλον άλλα θέματα, μεγάλα και μικρά προσέλκυσαν πλέον τους προβολείς της δημοσιότητος.
Ετσι μένουμε με την εντύπωση πως όλα τακτοποιήθηκαν, όλα δρομολογήθηκαν σωστά και γι’ αυτό δεν χρειάζεται πλέον να ενδιαφερθούμε για το θέμα αυτό, που για να είμαστε ειλικρινείς μας «κούρασε», γιατί κράτησε (μέχρις ότου φθάσει η συμφωνία σε αίσιο τέλος) 14 ολόκληρα χρόνια.
«Γίνεται ή δεν γίνεται ο πετρελαιαγωγός;».
Σ’ αυτό το μοτίβο κινήθηκε όλη η ιστορία μέχρι τις 15 Μαρτίου 2007 οπότε μπήκαν οι επίσημες υπογραφές.
Ήδη όμως ακούγονται φωνές διαμαρτυρίας από τους «επαγγελματίες» αρνητές κάθε προόδου [1] και τους «τυφλούς» στα γενικότερα γεωστρατηγικά οφέλη που θα έχει η περιοχή μας.
«Οχι στον Αγωγό» είναι το νέο σύνθημα αυτών που επί 14 ολόκληρα χρόνια σιωπούσαν.
Και κοντά στην άρνηση αυτή ήρθε και η άλλη η πιο... «έξυπνη», «ΟΧΙ στο Διϋλιστήριο».
Διαβάζουμε τις τοποθετήσεις και τους σχολιασμούς των υποτίθεται ευφυών ανθρώπων που αντί να ενημερώνουν, τυφλώνουν τους αναγνώστες τους και σπέρνουν τον πανικό έναντι μιας ατελείωτης καταστροφολογίας. [2]
Μέχρι και «Κηδειόχαρτα» κυκλοφόρησαν για τον θάνατο του Θρακικού Πελάγους, που όμως παραμένει ζωντανό παρά τη λειτουργία επί 35 τόσα χρόνια των πλωτών εξέδρων άντλησης πετρελαίου στην περιοχή Πρίνου της Θάσου. [3]
Δεν ισχυριζόμαστε ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι. Υπάρχουν. Και είμαστε οι πρώτοι που φέρανε στο φως της δημοσιότητος τις επιπτώσεις στο περιβάλλον που μπορεί να έχει η λειτουργία του πετρελαιαγωγού, αν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα από τώρα.
Τεχνικώς άλυτο πρόβλημα δεν υπάρχει λένε οι μηχανικοί.
Και για κάθε αστοχία, εκείνος που φταίει είναι ο παράγων άνθρωπος. [4]
Μένουμε όμως έκπληκτοι μπροστά στην κουφότητα, την σκανδαλώδη άγνοια και την προπέτεια ανθρώπων, υποτίθεται μορφωμένων που θέλουν να παίξουν και τον ρόλο πολιτικών ηγετών στον τόπο μας.
«ΟΧΙ στο Διϋλιστήριο».
Γιατί όχι; Γιατί έτσι. Γιατί είναι Χημική Βιομηχανία και ρυπαίνει.
Πώς ρυπαίνει; Από τα απόβλητα.
Μα ένα Διϋλιστήριο δεν έχει τίποτα για πέταμα. Όλα τα κλάσματα της διϋλισης του, είναι υψηλής αγοραστικής αξίας και δεν περισσεύει τίποτα άχρηστο. Ούτε σταγόνα. [5]
Ο Αγωγός πετρελαίου λοιπόν, κάποια στιγμή θα αρχίσει να υλοποιείται.
Εμείς όμως μόνο μ’ αυτό δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Γιατί Αγωγός χωρίς τη λειτουργία Διϋλιστηρίου, είναι... «Δώρο - άδωρο».
Άλλο πράγμα είναι να μεταφέρεις πρώτη ύλη και άλλο είναι να την πουλάς επεξεργασμένη.
Αυτή τη στιγμή αγαπητοί αναγνώστες, παγκοσμίως δεν υπάρχει έλλειμμα άντλησης πετρελαίου. Υπάρχει πρόβλημα διϋλισης του.
Τα υφιστάμενα Διϋλιστήρια σε ΗΠΑ, Ευρώπη, Ασία, κλπ., δεν επαρκούν για να καλύψουν την ζήτηση. [6]
Το εξαιρετικά υψηλό κόστος κατασκευής τους, αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα.
Γι’ αυτό λοιπόν δεν πιστεύουμε πως θα στηθεί εύκολα ένα Διϋλιστήριο στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Χρειάζονται πολλά χρήματα για να γίνει.
Αν όμως αποφασισθεί κάτι τέτοιο τότε τα οφέλη για τον τόπο μας θα είναι πολλαπλασιαστικά. [7]
Τότε θα δημιουργηθούν οι πολλές νέες θέσεις εργασίας και τότε θα ζωντανέψει το Λιμάνι μας.
Διαφορετικά, μόνο με τον πετρελαιαγωγό, θα φορτώνουν τα Δεξαμενόπλοια στα ανοικτά και σε λίγες ώρες θα φεύγουν, χωρίς τα πληρώματά τους να πατούν το ποδάρι τους στην Αλεξανδρούπολη.
Όλα αυτά όμως θα έχουμε καιρό να τα αναλύσουμε διεξοδικότερα.
Κλείνοντας επαναλαμβάνουμε: Πετρελαιαγωγός χωρίς Διϋλιστήριο είναι Δώρο - άδωρο.
Και ας το βάλουν καλά στο κεφάλι τους οι φωνασκούντες, σαν τον Κλέωνα τον Δημαγωγό, που θέλουν να παριστάνουν τους... «σωτήρες» αδαών πολιτών.

Σταύρος Κονδύλης (εφ. "ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ" 28/3/2007)

Παρατηρήσεις:
[1]: ...«επαγγελματίες» αρνητές κάθε προόδου. Ορίστε λοιπόν η ταμπέλα που θα ξεχωρίζει πλέον αυτούς που νοιάζονται για την ζωή τους από αυτούς που νοιάζονται για τη τσέπη τους. Κι αν με τέτοιους χαρακτηρισμούς απαντά ο κ. Κονδύλης στους αντιπάλους του, υποψιαζόμαστε τις προθέσεις του...
[2]: Να υπενθυμίζουμε για άλλη μια φορά ότι, σ'αυτή την ιστορία, το αντίθετο της καταστροφολογίας είναι ο απόλυτος εφησυχασμός/ύπνωση που βύθησαν τους πολίτες αυτού του τόπου όλοι οι υποστηρικτές του αγωγού. Αν η ενημέρωση των κατοίκων της Αλεξανδρούπολης λέγεται "τύφλωση" τότε πως πρέπει να λέγεται η άρνηση - το λιγότερο- ενημέρωσεις από εσάς τόσα χρόνια για το μέγεθος και τις επιπτώσεις του έργου; Να θυμήσω τη δήλωση του κ. Ζαμπουνίδη πριν από πολύ καιρό ότι "... δεν ενημερώνουμε τους πολίτες για να μην ανησυχήσουν..."!!!
[3]: Τα μεγέθη κ. Κονδύλη είναι ασύγκριτα (και τρομακτικώς δυσμενή για την πόλη μας) για τα δύο έργα. Ρωτήστε τους επιστήμονες ή τους κατοίκους της Καβάλας για να μάθετε καλύτερα.
[4]: ... και εδώ κρίβεται το πιο έξυπνο επιχείρημα σε περίπτωση που συμβεί "η στραβή" (ατύχημα) : "Εμείς δεν φταίμε αλλά ο καπετάνιος (ή κάποιος άλλος αλλά σίγουρα όχι αυτοί)". Όταν όλες οι μελέτες για τα ατυχήματα δείχνουν ότι ο μεγαλύτερος παράγωντας καταστροφή είναι το ανθρώπινο λάθος, γιατί δεν λαμβάνεται υπόψην όταν αποφασίζουμε να κατασκευάσουμε κάτι τέτοιο, αλλά σκίζουμε τα ρούχα μας ότι θα τηρήσουμε όλες τις προδιαγραφές στην κατασκευή και μετά "άσ' τους να κουρεύονται";
[5]: Οι καύση και τα αέρια απόβλητα των διϋλιστηρίων είναι αμελητέα ή ο κ. Κονδύλης υποτιμά τη νοημοσύνη μας, όταν οι εικόνες από την Ελευσίνα για παράδειγμα δείχνουν υψικάμηνους να καίνε και να ρυπαίνουν συνεχώς;
[6]: Απορία: Γιατί πρέπει να μπούμε και εμείς στα "προνομιούχα" μέρη του κόσμου που έχουν μόλυνση λόγω της λειτουργίας διϋλιστηρίων; Γιατί πρέπει να παίξουμε πάλι το παιχνίδι των άλλων, πάση θυσία (της ίδιας της ζωής μας);
[7]: ... και πάλι το "ατράνταχτο επιχείρημα" των πολλαπλασιαστικών οφελών (επιτέλους εξηγείστε το με νούμερα). Το πιο γενικόλογο δήθεν επιχείρημα που χρησιμοποιείται κατά κόρον τη στιγμή που κατηγορούνται όσοι είναι ενάντια στο αγωγό, οι οποίοι καταθέτουν σαφή και πραγματικά επιχειρήματα



Σχόλια:

Anonymous said...

ΤΕΛΙΚΑ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Ε.Θ. ΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ...ΤΗ ΜΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΜΕ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ..ΚΑΛΥΝΗΧΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ.. ΚΑΙ ΚΑΝΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΟΠΟΥ ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΑΓΩΓΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ<< ....Αυτή η κατάταξη φέρνει τον Αγωγό Πετρελαίου στην πρώτη βαθμίδα επικινδυνότητος, όπως έχουμε γράψει και παλαιότερα, περιγράφοντας τις παραλίες του Ισραήλ κάτω από τα πολυτελή ξενοδοχεία, κοντά στην περιοχή της Χαϊφα όπου οι εγκαταστάσεις των πετρελαιαγωγών.Οσοι θα διάβασαν εκείνο το κείμενο, θα θυμούνται το μαύρισμα των ποδιών των λουομένων που αποφάσιζαν να χαρούν την θάλασσα....>>

ΕΠΙΣΗΣ ΖΗΤΑΕΙ....Σε ανύποπτο χρόνο, ο υπογράφων, σε επίσκεψή του στον Υπουργό Υγείας - Πρόνοιας κ. Νικήτα Κακλαμάνη, δεν είχε ζητήσει ατομικά ρουσφέτια, αλλά τη δημιουργία Μονάδος Αντιμετώπισης Εγκαυμάτων στο Παν/κό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.
Και αυτό εν όψει της διαφαινόμενης Συμφωνίας για την κατασκευή του Πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξ/πολης.
Ο κ. Υπουργός είχε αναγνωρίσει την αναγκαιότητα της δημιουργίας αυτής της μονάδος, η οποία όμως όπως εξήγησε, απαιτεί τεράστιο κόστος που αδυνατεί το Υπουργείο να χρηματοδοτήσει..ΑΦΟΥ ΟΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΜΟΝΑΔΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΩΝ?

ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΝΔΥΛΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ,ΜΕ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟ ΤΟΝ Π.ΜΑΛΤΣΑΚΗ...Ειναι δεδομενο οτι η Αλεξανδρουπολη θα βιασθει!Ας φροντισουμε να κανουμε τον βιασμο πιο ΑΠΑΛΟ..!!!!!!(ΤΕΤΟΙΑ
ΚΥΝΙΚΟΤΗΤΑ} κυνικός(adj.)
1.που χαρακτηρίζεται από παντελή έλλειψη συναισθηματικής ή ηθικής ευαισθησίας, που εκδηλώνει τις σκέψεις, τα συναισθήματα ή τις προθέσεις του χωρίς καμία προσπάθεια μετριασμού της δυσαρέσκειας που μπορεί να προκαλέσει, με πλήρη περιφρόνηση και αδιαφορία προς τους κοινά αποδεκτούς κανόνες ευπρέπειας ή ηθικής

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΤΕΛΙΚΑ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Ε.Θ. ΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ...ΤΗ ΜΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΜΕ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ..ΚΑΛΥΝΗΧΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ.. ΚΑΙ ΚΑΝΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΟΠΟΥ ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΑΓΩΓΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ<< ....Αυτή η κατάταξη φέρνει τον Αγωγό Πετρελαίου στην πρώτη βαθμίδα επικινδυνότητος, όπως έχουμε γράψει και παλαιότερα, περιγράφοντας τις παραλίες του Ισραήλ κάτω από τα πολυτελή ξενοδοχεία, κοντά στην περιοχή της Χαϊφα όπου οι εγκαταστάσεις των πετρελαιαγωγών.Οσοι θα διάβασαν εκείνο το κείμενο, θα θυμούνται το μαύρισμα των ποδιών των λουομένων που αποφάσιζαν να χαρούν την θάλασσα....>>

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΙΣΗΣ ΖΗΤΑΕΙ....Σε ανύποπτο χρόνο, ο υπογράφων, σε επίσκεψή του στον Υπουργό Υγείας - Πρόνοιας κ. Νικήτα Κακλαμάνη, δεν είχε ζητήσει ατομικά ρουσφέτια, αλλά τη δημιουργία Μονάδος Αντιμετώπισης Εγκαυμάτων στο Παν/κό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.
Και αυτό εν όψει της διαφαινόμενης Συμφωνίας για την κατασκευή του Πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξ/πολης.
Ο κ. Υπουργός είχε αναγνωρίσει την αναγκαιότητα της δημιουργίας αυτής της μονάδος, η οποία όμως όπως εξήγησε, απαιτεί τεράστιο κόστος που αδυνατεί το Υπουργείο να χρηματοδοτήσει..ΑΦΟΥ ΟΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΜΟΝΑΔΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΩΝ?

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΣΑΤΑΥΡΟΣ ΚΟΝΔΥΛΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΘΡΚΗ ΝΕΤ,ΜΕ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟ ΤΟΝ Π.ΜΑΛΤΣΑΚΗ...Ειναι δεδομενο οτι η Αλεξανδρουπολη θα βιασθει!Ας φροντισουμε να κανουμε τον βιασμο πιο ΑΠΑΛΟ..!!!!!!(ΤΕΤΟΙΑ ΚΥΝΙΚΟΤΗΤΑ} κυνικός(adj.)
1.που χαρακτηρίζεται από παντελή έλλειψη συναισθηματικής ή ηθικής ευαισθησίας, που εκδηλώνει τις σκέψεις, τα συναισθήματα ή τις προθέσεις του χωρίς καμία προσπάθεια μετριασμού της δυσαρέσκειας που μπορεί να προκαλέσει, με πλήρη περιφρόνηση και αδιαφορία προς τους κοινά αποδεκτούς κανόνες ευπρέπειας ή ηθικής