12 Μαρτίου 2007

ΛΕΜΕ ΟΧΙ

ΛΕΜΕ ΟΧΙ στο έργο της κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης γιατί:

  1. Είναι μια Ιδιωτική επένδυση μεγάλου ρίσκου, με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις για το Περιβάλλον και την Οικονομία της περιοχής
  1. Προγραμματίστηκε όχι μόνον ερήμην της τοπικής κοινωνίας, αλλά δεν εντάσσεται ούτε στοιχειωδώς στις αναπτυξιακές και χωροταξικές κατευθύνσεις που κατά καιρούς όλοι οι φορείς πρότειναν και προτείνουν για την περιοχή μας.
  1. Η υλοποίησή του, θα σημάνει ριζική ανατροπή του αναπτυξιακού, χωροταξικού και Αειφόρου προσανατολισμού της περιοχής και ακύρωση του μέχρι τώρα σχεδιασμού (π.χ προώθηση Τουρισμού, ανάδειξη Βιοτόπων, Αλιεία, Υποδομές κλπ) με δυσμενή κατά την γνώμη μας οικονομικά αποτελέσματα.
  1. Κάνει την Ελλάδα ακόμη πιο εξαρτημένη από τα πετρελαϊκά καύσιμα, με τις γνωστές συνέπειες που έχει το πετρέλαιο στο περιβάλλον και τις κλιματικές αλλαγές και απομακρύνει την χώρα από τους στόχους που έχει θέσει η Συνθήκη του Κυότο για σταδιακή πετρελαϊκή απεξάρτηση.
  1. Δημιουργεί συνθήκες ασφυκτικής εξάρτησης της εθνικής ενεργειακής πολιτικής από το πετρέλαιο, που θα αποθαρρύνουν την προώθηση των επενδυτικών πρωτοβουλιών για εναλλακτικές πηγές ενέργειας
  1. Κατασκευάζεται γιατί συμφέρει πρώτιστα τις διεθνείς ιδιωτικές πετρελαϊκές εταιρείες και όχι για εθνικούς λόγους, ούτε για να βοηθήσει την ανάπτυξη της περιοχής
  1. Είναι έργο με «ημερομηνία λήξης» γιατί η χρήση του πετρελαίου σε μερικά χρόνια θα πρέπει να ελαχιστοποιηθεί, όπως προβλέπεται από Διεθνείς και Ευρωπαϊκές συνθήκες και Συμφωνίες
  1. Ανοίγει τον «ασκό του Αιόλου» για την παράπλευρη εγκατάσταση νέων μονάδων βαριάς και ρυπογόνου Χημικής Βιομηχανίας (Διυλιστήριο, Πετροχημικό εργοστάσιο κλπ) στην Αλεξανδρούπολη
  1. Οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η υποβάθμιση της περιοχής θα είναι αναπόφευκτες ακόμα και σε συνθήκες ομαλής λειτουργίας, πολύ περισσότερο σε περίπτωση ατυχήματος, οπότε ελλοχεύει ο κίνδυνος μιας ολοκληρωτικής περιβαλλοντικής καταστροφής, της θάλασσας και των ακτών της περιοχής
  1. Δεν εμπιστευόμαστε και αμφισβητούμε την δυνατότητα ελέγχου της τήρησης των Όρων οποιασδήποτε Περιβαλλοντικής Μελέτης, από την πλευρά της Πολιτείας. Η μέχρι σήμερα εμπειρία όλων μας δείχνει ότι ο έλεγχος ακόμη και μικρών έργων και δραστηριοτήτων είναι ανύπαρκτος.
  1. Οι κεντρικές και περιφερειακές Περιβαλλοντικές Υπηρεσίες και οι κατά περίπτωση Ελεγκτικές Αρχές δεν στελεχώνονται επαρκώς, είναι χωρίς εξειδικευμένο προσωπικό και εξοπλισμό, λειτουργούν μόνο «πυροσβεστικά» και δεν διαθέτουν σύγχρονα συστήματα αξιόπιστων ελέγχων.
  1. Όπως έχει αποδειχτεί ακόμα και για ατυχήματα μικρής έκτασης στο Αιγαίο η χώρα μας δεν διαθέτει Σοβαρό Σχέδιο αντίδρασης σε ενδεχόμενο πετρελαϊκής ρύπανσης .
  1. Η χώρα μας υστερεί σε εξειδικευμένη νομοθεσία για την ποινική/διοικητική δίωξη παραβάσεων σχετικών με την προστασία του περιβάλλοντος και οι χρονοβόρες διαδικασίες έκδοσης των δικαστικών αποφάσεων και επιβολής των ποινών ακυρώνει στην πράξη, τη σημασία της τιμωρίας των ενόχων επιπλέον η χώρα μας ήταν αυτή που το 2004, είχε βάλει βέτο σε ευρωπαϊκή οδηγία που ποινικοποιούσε τη θαλάσσια ρύπανση και ζητούσε περιορισμούς στα μονοπύθμενα τάνκερ
  1. Οι περίπου 100 θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν από την επένδυση δεν μπορούν να καλύψουν ούτε αυτές που θα χαθούν από τις δραστηριότητες που θα υποστούν σοβαρές συνέπειες όπως π.χ. η Αλιεία
  1. Τα γενικόλογα επιχειρήματα περί «γεωπολιτικής σημασίας», «ενεργειακού κόμβου», «νέων θέσεων εργασίας με κάθε τίμημα», «αναπτυξιακή ώθηση», «θωράκιση της περιοχής» που κατά κόρον προβάλλονται αυτή την περίοδο, αν βρούν σήμερα ανταπόκριση και οδηγήσουν σε εφησυχασμό την Τοπική Κοινωνία, ουσιαστικά θα αποτελέσουν την Κερκόπορτα μέσα από την οποία θα περάσουν και οι υπόλοιπες «βρώμικές» δραστηριότητε(π.χ. Χρυσωρυχεία, Διυλιστήριο, Πυρηνικό εργοστάσιο) που κάποιοι επιφυλάσσουν για την περιοχή μας.
  1. Γιατί το Περιβάλλον, η Θάλασσα και η Υγεία των Πολιτών είναι για μας, αγαθά που δεν τιμολογούνται, δεν αγοράζονται, ούτε πωλούνται σε οποιαδήποτε τιμή.


Ισότιμη παράθεση όλων των απόψεων

  • Αυτοί που 14 χρόνια δεν κατόρθωσαν να ενημερωθούν για το έργο του Αγωγού, ανέλαβαν σήμερα να μας ενημερώσουν
  • Αυτοί που 14 χρόνια με διάφορα μέσα προσπάθησαν και πίεσαν ώστε κάθε φωνή ενάντια στον Αγωγό να σιωπήσει ή να απαξιωθεί, μπροστά στην ολοένα αυξανόμενη ανησυχία και αντίθεση των πολιτών συμφώνησαν άμεσα να ιδρύσουν μια «Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία» για να μας ενημερώσουν, αλήθεια πότε;
  • Αυτοί που 14 χρόνια κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια με ψεύδη, υπερβολές, παραπληροφόρηση και μυθεύματα να «αλώσουν» τις συνειδήσεις των Εβριτών και να οδηγήσουν στην επικράτηση της λογικής της ηττοπάθειας, και της τριτοκοσμικής αντίληψης «των ανταλλαγμάτων, σήμερα με την λογική του «ναι μεν αλλά», προσπαθούν πάλι να ποδηγετήσουν τις συνεχώς αυξανόμενες αντιδράσεις, στέλνοντας το ζήτημα στις καλένδες…
  • Αυτοί που καθημερινά με την πολιτική τους αποδεικνύουν την πλήρη υποταγή τους στη λογική του «πολιτικού κόστους» και την αδυναμία τους να ελέγξουν παρατυπίες και μικροπαρανομίες, στην πόλη και στον Νομό, σήμερα προσπαθούν να μας πείσουν ότι θα ιδρύσουν φορέα που θα ελέγχει την δραστηριότητα των πετρελαϊκών κολοσσών.
  • Αυτοί που επί χρόνια δεν κατόρθωσαν να επιβάλλουν την τήρηση των νόμων στην χρήση των πεζοδρομίων ή στην τήρηση των άρθρων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σήμερα προσπαθούν να μας πείσουν ότι οι ίδιοι θα επιδιώξουν να πιέσουν τις πετρελαϊκές εταιρείες στην προστασία του περιβάλλοντος.
  • Αυτοί που στα λόγια μιλούν για την αναγκαιότητα της ενίσχυσης της συμμετοχής και του ρόλου των πολιτών στο κρίσιμο αυτό ζήτημα, αποκλείουν κάθε άλλη συμμετοχή εκτός των ιδίων

Δεν υπάρχουν σχόλια: