14 Μαρτίου 2007

"Σιωπή" των αθηναϊκών εφημερίδων

Από αδιαφορία εώς και συγκατάβαση, στις αγωνίες της κυβέρνησης (με εξαίρεση την Ελευθεροτυπία), επικρατεί σήμερα στα δημοσιεύματα των αθηναϊκών εφημερίδων σχετικά με τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Αντιθέτως, αναφέρονται εκτενώς στα σχέδια για τον αγωγό φυσικού αερίου που διασχίζει τη βόρεια Ελλάδα.

Αναλυτικά:

Τα "ΝΕΑ" αφιερώνουν 4 σειρές όλες κι όλες στο θέμα του αγωγού πετρελαίου και αφιερώνουν ολόκληρη την υπόλοιπη πλούσια ειδησιογραφία στον αγωγό του φυσικού αερίου.!!
Ορίστε το σχετικό άρθρο: http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18788&m=N40&aa=1

Το "ΒΗΜΑ" κάνει κυρίως μια ψυχρή και εκτενή ανάλυση περί των τεχνικοοικονομικών θεμάτων του έργου: http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=15011&m=D10&aa=1

Η "ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ" κάνει μια ανάλυση για τα "δρακόντια" αστυνομικά μέτρα που θα λάβει η κυβέρνηση λόγω του ερχομού του Βλαντιμίρ Πούτιν (...ακολουθώντας τη μόδα των ημερών περί των αστυνομικών). Λόγω προφανώς απαξιωτικής αντιμετώπισης του Internet, η εφημερίδα έχει μόνο 3 σελίδες δημοσιευμένες (συνολικά, όχι μόνο για τον αγωγό) και αυτές σε μορφή φωτογραφίας: http://www.apogevmatini.gr/simera/03.html

Το "ΕΘΝΟΣ" έχει αφιερώσει 20 ολόκληρες σειρές για την επίσκεψη του Ρώσου Προέδρου και αυτές δανεισμένες από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων!!! Ορίστε και το άρθρο για να μην κάνετε τον κόπο:

"Το βράδυ στην Αθήνα ο Πρόεδρος Πούτιν
ΑΠΕ 15:21

Ο Πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν αναμένεται σήμερα το βράδυ στην Αθήνα προκειμένου αύριο να παραστεί στην τελετή της υπογραφής της συμφωνίας για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης.

Στην Αθήνα αναμένεται απόψε και ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Σεργκέι Στάνισεφ, ο οποίος - μαζί με τον Πρόεδρο Πούτιν - θα παρακαθήσουν αργότερα σε δείπνο που θα παραθέσει προς τιμήν τους ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής.

Ο πρωθυπουργός θα έχει αύριο το πρωί κατ' ιδίαν διαδοχικές συναντήσεις με τον Πρόεδρο Πούτιν και τον πρωθυπουργό Στάνισεφ στο Μέγαρο Μαξίμου και ακολούθως οι τρείς άνδρες θα μεταβούν στο Προεδρικό Μέγαρο για την τελετή της υπογραφής της συμφωνίας για τον Αγωγό.

Εξ άλλου, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, ο οποίος επιστρέφει αργά απόψε τη νύχτα από το Ζάγκρεμπ, όπου πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη, θα έχει αύριο το πρωί κατ' ιδίαν διαδοχικές συναντήσεις με τους κ.κ. Πούτιν και Στάνισεφ, ενώ ο Υπουργός των Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη θα συναντηθεί στο Υπουργείο με τον ρώσο ομόλογό της Σεργκέι Λαβρόφ.

Οι κ.κ. Πούτιν και Στάνισεφ θα αναχωρήσουν από την Αθήνα για τις πατρίδες τους αμέσως μετά την υπογραφή της συμφωνίας, ενώ προβλέπεται και διμερής συνάντησή τους στο αεροδρόμιο, πριν την απογείωση των αεροσκαφών τους."

Η "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" κάνει εκτενή αναφορά με 4 άρθρα σε μορφή (και περιεχόμενο) κυβερνητικής ανακοίνωσης! Με τη διαφορά ότι συντάκτης των άρρθρων δεν είναι ο κ. Ρουσόπουλος...
Ιδού τα δελτία τύπου της κυβέρν... συγνώμη τα άρθρα της εφημερίδας:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_14/03/2007_219374
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_14_14/03/2007_184539
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_5_14/03/2007_184543
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_6_14/03/2007_184542

Η "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" είναι η πιο "φιλικά" διακείμενη προς τις ανησυχίες των Εβριτών, φιλοξενόντας μάλιστα άρθρο/παρέμβαση του δημοτικού συμβούλου Αλεξανδρούπολης Γιάννη Λασκαράκη
Ορίστε και το σχετικό άρθρο:

"Οι ηγέτες της Ρωσίας, της Βουλγαρίας και της Ελλάδας υπογράφουν αύριο την οριστική συμφωνία για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, που θα φέρει στο Θρακικό Πέλαγος το αργό πετρέλαιο από το Νοβοροσίσκ, κοντά στη μυθική Κολχίδα. Στη σκιά αυτής της πανηγυρικής τελετής, αμέτοχοι και απληροφόρητοι, οι πολίτες της Αλεξανδρούπολης παρακολουθούν σαστισμένοι τις εξελίξεις, ανήμποροι να παρέμβουν σε ένα γεγονός που θα επηρεάσει ριζικά τη ζωή τους, το φυσικό και δομημένο περιβάλλον, την οικονομία, τις κοινωνικές, παραγωγικές και χωροταξικές δομές της πόλης τους.

Η πρώτη ανατροπή αφορά το κοινοτικό κεκτημένο της «επικουρικότητας». Ουδείς σεβάστηκε το δικαίωμα των πολιτών που βρίσκονται τόσο κοντά σε μια τόσο σημαντική για τη ζωή τους επιλογή, να ακουστούν, τουλάχιστον, οι απόψεις τους, οι φόβοι τους, οι επιφυλάξεις τους. Η ευρωσυνταγματικά κατοχυρωμένη αυτή αρχή, που αφορά κυρίως το Δήμο Αλεξανδρούπολης, παραμερίστηκε απροκάλυπτα, κάτω από το πρόσχημα του «στρατηγικού εθνικού συμφέροντος».

Οστρατηγικός σχεδιασμός όμως για την Αλεξανδρούπολη κινδυνεύει έτσι να ανατραπεί βίαια εκ των άνω. Εμείς σχεδιάζουμε μια πόλη της καινοτομίας και του πολιτισμού και ένα μεσογειακό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών της Ευρώπης στην Ανατολή. Μια πόλη-θάλασσα, μια πόλη-γιορτή, μια πόλη-μητρόπολη μιας ιστορικής γεωγραφικής περιοχής στη νέα εποχή των ανοιχτών οριζόντων και των ανοιχτών συνόρων προς Βορρά και Ανατολή, που διαδέχονται -επιτέλους- τις ψυχροπολεμικές «επιτηρούμενες ζώνες» των πρόσφατων χρόνων της απομόνωσης.

Πόσο είναι συμβατός ο πετρελαιαγωγός με αυτές τις αισιόδοξες προοπτικές που ανοίγονται λόγω της νέας γεωγραφίας της περιοχής; Δυστυχώς βαδίζουμε στο σκοτάδι: Δεν μας παρουσίασαν ούτε μια μελέτη σκοπιμότητας, ούτε μια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη θάλασσα και το Δέλτα του Εβρου. Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις του στη χωροταξική δομή της πόλης, στις χρήσεις γης και ποιες αλλαγές θα επιφέρει στις οικονομικές και κοινωνικές της δομές;

Πόσες θα είναι οι νέες θέσεις εργασίας και πόση η απώλεια άλλων στον τουρισμό και στην αλιεία; Δεν γνωρίζουμε ούτε καν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, το σημείο εκβολής, την έκταση και τον τόπο των χερσαίων και θαλάσσιων εγκαταστάσεων.

Ποιες αλλαγές θα απαιτηθούν στη χωροταξική και οδική υποδομή, στα συστήματα ύδρευσης, αποχέτευσης, κυκλοφορίας, χώρων στάθμευσης και πόσο θα κοστίσουν αυτές στον προϋπολογισμό του δήμου μας;

Πώς θα κατανέμονται τα αντισταθμιστικά οφέλη, πώς θα ασφαλιστούν οι ακτές μας και οι αλιείς μας έναντι καταστροφών από μεγάλο ατύχημα και ποιος θα πληρώνει τα ασφάλιστρα;

Αυτά ζητούν να μάθουν οι πολίτες της Αλεξανδρούπολης, όχι τόσο για να ετοιμάσουν τις αντιδράσεις τους όσο για να προετοιμαστούν για τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται. Τις αλλαγές που θα φέρουν οι νέοι «Αργοναύτες»-εφοπλιστές καθώς θα μεταφέρουν με τις «Αργώ» των 350.000 τόνων το σύγχρονο «Χρυσόμαλλο Δέρας» με το μαύρο χρώμα και τη χρυσή ανταλλακτική αξία. Η Ελλη πάντως, η αδελφή του Φρίξου, δεν θα χρειαστεί να πέσει και να πνιγεί στη θάλασσα για να δώσει το όνομά της στον Ελλήσποντο, μια και ο αγωγός τον παρακάμπτει. Εκτός και αν το ρόλο της τον παίξει η Αλεξανδρούπολη για να εγκαινιάσει τα «Δαρδανέλια της ξηράς».

* Πολιτικός μηχανικός, δημοτικός σύμβουλος Αλεξανδρούπολης"


Τέλος, τη στιγμή που οι υπόλοιπος κόσμος τρέχει με ταχύτητες φωτός στο Internet, στη Μπανανία που θέλει να λέγεται
"σύγχρονη" χώρα, την Ελλάδα, έχουμε εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας από την Αθήνα, η οποία δεν έχει καν ιστοσελίδα... Τον "ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ". Ουδέν σχόλιο

Δεν υπάρχουν σχόλια: