Δύο ενδιαφέροντα άρθρα από την "ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ"
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ένα μονόπλευρο άρθρο για το πως αντιμετώπισαν οι Βούλγαροι την κατασκευή του αγωγού (άραγε όλοι είναι σύμφωνοι με την κατασκευή του αγωγού στη Βουλγαρική πλευρά;)
και στο δεύτερο την "άλλη ανάπτυξη" που μπορεί να πετύχει ο νομός μας αλλά με έντεχνο και δόλιο τρόπο μας απέκριψαν τόσον καιρό ώστε να γίνει αποδεκτός ο αγωγός μετά βαΐων και κλάδων από τους ντόπιους κατοίκους. Η ίδια η εφημερίδα δηλαδή δείνει την απάντηση στο "ερώτημά" της: τι επιχειρήματα για ανάπτυξη προτείνουν οι αρνητές του αγωγού
Η Βουλγαρία ένθερμα υποστηρίζει τον αγωγό
Νίκη των ευρωπαϊστών Βουλγάρων αποτελεί η προχθεσινή υπογραφή στην Αθήνα της συμφωνίας για την κατασκευή του Αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.
Η κυβέρνηση του Σεργκέι Στανίσεφ υπήρξε από την πρώτη στιγμή ένθερμος υποστηρικτής της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, αφού με τον τρόπο αυτό η Βουλγαρία εισέρχεται δυναμικά στον ενεργειακό χάρτη ως νέο μέλος της Ε.Ε.
Η κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη έρχεται ως αποτέλεσμα μιας εξαιρετικής δυναμικής στις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα, στη Ρωσία και στη Βουλγαρία, στη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών.
Ο πετρελαιαγωγός, άλλωστε, θ’ αποτελέσει ένα αξιόπιστο και σημαντικό συμπληρωματικό[1], σε σχέση με τα Στενά του Βοσπόρου, δίαυλο μεταφοράς ρωσικών πετρελαίων της Μαύρης Θάλασσας προς τις αγορές της Μεσογείου και της Ευρώπης, μέσο σε συνθήκες οικονομικής αποδοτικότητας και ασφάλειας.
Η κυβέρνηση της Βουλγαρίας αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην κατασκευή του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, ο οποίος αναμένεται ότι θα εξασφαλίσει οικονομικά οφέλη της τάξης των 35-50 εκατομμυρίων ευρώ και θα δημιουργήσει περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας για τους Βούλγαρους, οι οποίοι θα απασχοληθούν τόσο στην κατασκευή όσο και στην εκμετάλλευση του αγωγού. [2]
Οπως έχει δηλώσει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός της γειτονικής χώρας, Σεργκέι Στανίσεφ, η κατασκευή του πετρελαιαγωγού έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία για τη Βουλγαρία σε γεωπολιτικό επίπεδο, αφού ο αγωγός αναμένεται να καταστεί σημαντικός κρίκος του δικτύου μεταφοράς ενεργειακών πόρων στην ευρωπαϊκή ήπειρο, αλλά και στο επίπεδο της εθνικής ασφάλειας της χώρας.
Η γενικότερη αίσθηση που επικρατεί στη Βουλγαρία είναι πως η κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη θα μεταμορφώσει τη χώρα σ’ ένα εξαιρετικά σημαντικό ενεργειακό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Για την κατασκευή του τμήματος του πετρελαιαγωγού, ο οποίος θα έχει μήκος μέσα στη βουλγαρική επικράτεια που θα φτάνει τα 155 χιλιόμετρα θα επενδυθεί ένα ποσό της τάξης των 400 εκατομμυρίων δολαρίων.
Οταν, παράλληλα, περατωθεί η κατασκευή του κάθε χρόνο θα μεταφέρονται από 35 μέχρι 50 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου.
Οσον αφορά τις ανησυχίες που είχαν εκφραστεί για τυχόν περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο μεγάλο λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας, το Μπουργκάς, από την κατασκευή του αγωγού πετρελαίου, η Βουλγαρική Κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές πως ο αγωγός δεν θα εξαιρεθεί από τους αυστηρούς νομοθετικούς κανόνες προστασίας του περιβάλλοντος, τους οποίους εφαρμόζει η Βουλγαρία ως χώρα - μέλος της Ε.Ε.
Δ.Γ.
[1]: Στη χώρα μας, με τρόπο καθαρά δημαγωγικό και λαϊκίστικο, ο αγωγός παρουσιάζεται σαν να ακυρώνει το λόγο ύπαρξης των στενών του Βοσπόρου, λες και όλο το πετρέλαιο της Ρωσίας θα περάσει μέσω του δικού μας (?????) αγωγού. Το ότι θα είναι απλά συμπληρωματικός και ενίοτε (στο μέλλον) ασύμφωρος, μας διαφεύγει - σκοπίμως - της προσοχής
[2]: Εδώ οι γείτονές μας οι Βούλγαροι, ομολογώ ότι μας ξεπεράσανε σε λαϊκισμό και ψευδολογία. Νεόκοποι στην Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλουν να εντυπωσιάσουν τους πολίτες τους. 300 άτομα το μέγιστο χρειάζονται (κατά τας γραφάς) στην Ελλάδα για την κατασκευή, 1000 στη Βουλγαρία..!!!
Σε καλό δρόμο η Μονάδα Βιοκαυσίμων στο Δήμο Φερών
Σε καλό δρόμο φαίνεται πως βρίσκεται η έναρξη των εργασιών που αφορούν στην λειτουργία του εργοστασίου βιοκαυσίμων που πρόκειται να γίνει στις Φέρες του Εβρου.
Σύμφωνα με τον Δήμαρχο των Φερών, Γιώργο Ούστογλου, έγινε μια επαφή μεταξύ του ίδιου και του Αυστριακού προέδρου και διευθύνοντα Συμβούλου της εταιρείας που θέλει να δραστηριοποιηθεί στην περιοχή και με την ελληνική εταιρεία που έχει αναλάβει να εκπονήσει ο΄λα τα σχέδια και εν συνεχεία να καταθέσει τον φάκελο στην πολεοδομία για να μελετηθεί και να παρθεί η άδεια, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Οπως τόνισε ο κ. Ούστογλου, υπήρχαν κάποιοι προβληματισμοί από την πλευρά του, που αφορούσαν στο γεγονός ότι βγήκαν εκτός προγράμματος, που η ίδια η εταιρεία είχε θέσει για την έναρξη τόσο του μελετητικού σχεδίου, όσο και με τις επαφές της με αγρότες της περιοχής για την εξεύρεση της πρώτης ύλης.
Ολα πάντως, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Φερών, παίρνουν τον δρομο τους, ενώ τον Ιούνιο αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου